Dag 12 & Dag 13

Hej!
Dag 12: Vi glömde bort helt att skriva igår men vi har tappat lusten att skria helt..tyvärr. Men igår så stod Richard och Anndao red Lizzie på kvällen. klockan 11 kom hovslagaren  och skodde honom runt om. Inte precir världens bästa och jag föredrar såklart Jocke! Under tiden tvättade jag Lizzies mugg, hon verkar ha fått på alla fyra. Släppte ut henne medans Richard blev skodd och när han var klar så tvättade jag hans karleder också. När jag släppte ut honom blev han glaaad. Anndao åkte ju inte till stan tidigt med Per eftersom hon skulle köpa lite grejer. När hon kom tillbaka runt 6 tog hon in båda hästarna och fodrade. Hade jag vetat att vi skulle till stallet 2 timmar senare hade jag fodrat och tagit in honom själv men aja, det va lika bra eftersom det regnade jättemycket så han tyckte det va nog skönt. Jag tror att föredrar att stå inne på nätterna än att gå ute. Medans Anndao red så tänkte jag att jag kunde släppa honom i hagen där berits hästar går men han blev ju galen och rejsade runt så jag tog ut och betade honom istället och då blev han lugn. Mamma ringde till Mustang och vi ska dit den 24 juli och prova ut nya sadlar. Jag vill ha en dressyrsadel, märke spelar inte så stor roll. Just nu har jag en Globus den är otrligt skön och har bra fäste men den är för tajt vid manken. hoppsadeln vet jag faktiskt inte vad märket heter, det är iaf nåt på F och en krona på. Jag vill gärna ha en butet eller Equipe Performance. Jag vet att många elitryttare har butet och Equipe verkar vara en skön sadel och den är i kalvskinn vilket gör att man har ett bra fäste. Lilla Klara ska ju med till Mustang, saknar henne som fan!
Dag 13: idag vaknade vi vid 11 och cyklade till stallet. Berit fodrar Richard på morgonen så det är skönt att jag slipper gå upp så tidigt. Hon är snäll. Anndao mockade och sen tog hon ut Lizzie. Jag tvättade Richards karleder med Hexocil tror jag det heter, nåt i den stilen. man vill ju vara på den säkra sidan. Mugg får de ju genom bakterier i lera och marken och det är lerigt och äckligt i hagen. Sen medans han torkade så mockade jag hans box och sen tog ut honom. han travade iväg till de andra och sen rullade sig i leran. Och jag hade borstat honom så fin! typiskt typiskt. Sen cyklade vi ju såklart hem. och Anndao tittar på OC nu och jag sitter här vid datan. Richard står idag också, han står alltid två dagat i veckan och sen skrittar jag ut honom på lång tygel en dag i veckan och de andra 4 dagarna så är det dressyr, uteritt och hoppning. ikväll kommer några av mammas kompisar och magnus kommer kanske också! Men det är ju inte säkert eftersom Johan är i stan. Magnus & Johan är får Pers sida och alltså mina halvbröder. Nu tittar jag på Hajar som Hajar, hahah. hoppas den är bra!  Jag har också monterat tvn i bilen. Vi har ju kamera i trailern.
pussss

trailer star safir -08. Fd hyrvagn, endast använd 6 månader innan vi köpte den.

namn måste man ju ha såklart!

kameran i trailern.

tvn i bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0