Dag 14

Hallå Hallå!
Idag vaknade vi vid 11 och cyklade till stallet för att ta ut hästarna. Sen kom vi hem och åt en hel marängtårta, ihihih. den va så jävla god. Vi knarkade OC, och det ska vi göra nu också med Magnus. Vid 19.30 så cyklade vi till stallet eftersom vi skulle hjälpa Sanna och Malin och då fick vi en gratislektion om att man inte ska ha täcke på hästen under sommaren och varför man inte ska ha sidokappor på hästen. Sen till slut hällde vi i vattnet till badkaret. Vi kom hem vid 8 och då skulle vi käka middag och det blev grillat, skitgott. :D Vid halv 9 drog vi till stallet och jag red Richard och Anndao longerade Lizzie. Det gick lite sämre än vad jag förväntat mig men jag kände att jag inte har ridit honom ordentligt så det måste jag börja med. Jag tänkte först inte galoppera alls men tillslut gjorde jag det iaf. Han fattade fel galopp i höger varv tre gånger men sen när han fattade rätt så gick han väldigt fint! I vänster är det fortfarande lite svårt då både han och jag har det svårare där men det blir bättre och bättre! Han va piggare än vanligt, hehe men han är sööt. Sen tvättade jag hans karleder med Hexocil, det är ju så lerigt i hagen. Vi kom hem för typ 20 minuter sen och nu ska vi knarka OC igen, dricka té & dricka varm svartvinbär juice, gott? mhyes, you have no idea.
Pussss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0